Forum Rover MG Communauté Francophone

  • 28 Avril 2024, 00:31:20
  • Bienvenue, Invité
Merci de vous connecter ou de vous inscrire.

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 ... 12   En bas

Auteur Sujet: MG UK  (Lu 147474 fois)

perkins

  • Membre ressource
  • *
  • Évaluation: +11/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 2975
MG UK
« Réponse #75 le: 01 Avril 2008, 13:29:24 »

Les distributeurs MG UK  attendent toujours les voitures ...environ 45  MG TF ont été assemblées depuis mai 2007 :ddr:



 
Citer
MG dealers still await cars and contracts

Tim Rose, AMOnline/Company Car Driver 27th March, 2008

MG will not say whether it expects to supply its appointed UK dealers with their first new cars this year. The brand’s relaunch under new owner Nanjing Automobile Corporation (NAC) has been beset by delays. It had appointed 50 dealers in the UK last summer ready for a scheduled launch of the MG TF in September 2007.

Quality issues with the Chinese-made components led that target to slip to February 2008. But after that date passed, Longbridge assembly plant executives would not say whether they expect to have cars available at all this year. And it has emerged that none of the 50 dealers have franchise contracts in place, although a few have begun marketing and taking deposits; MG has only issued each with a memorandum of understanding.

Stephen Cox, NAC-MG UK sales and franchising manager, insisted there was no negativity in the network. He said: “There’s complete support. They don’t want a car that’s not right, and wouldn’t sell a car that’s not right. If that means delaying it, that’s what we will do.”

Considering the lack of production activity at Longbridge, industry observers have questioned what is actually going on behind the front gate and whether NAC has been feeding the public with false promises of significant production. In 2006 the company said the plant would have annual capacity for 15,000 units. It also talked of introducing an MG 7 saloon based on the Rover 75, still an ambition of NAC parent Shanghai Automotive.

Cox said work completed so far included logistical planning, parts accumulation and engineering. Around 45 “engineering vehicles” have been assembled since May 2007, when NAC held a much-hyped re-opening of Longbridge. The site now employs 140 people in sales and marketing, security, engineering, production and logistics.

When asked what the staff were doing, Cox said: “Training and looking at methods of production and process.” Cox added that he did not believe the car’s aged design would mar the relaunch. It’s essentially the MGF from 1995 and may need a low price to compete against the more modern Mazda MX-5, which starts at £15,730.

Cox refutes this suggestion, adding that the price is still under debate. “The market for two-seater sports cars is driven by people with high disposable income. They don’t need a two-seater, they want one,” he said. Cox plans to re-start dealer recruitment when MG is finally relaunched. He wants a full network of 120 owner-driver dealers.

Source : AMOline
« Modifié: 01 Avril 2008, 13:33:50 par perkins »
IP archivée
Rover 75 Tourer CDT                                                               

serpentin

  • Volontaire Roveriste
  • *
  • Évaluation: +0/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Messages: 105
MG UK
« Réponse #76 le: 01 Avril 2008, 19:09:32 »

même les Portuguais allaient plus vite pour faire des 2CV rouillées d'origine  :lol:
IP archivée

clemar64

  • god save rover
  • Volontaire Roveriste
  • *
  • Évaluation: +0/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 114
MG UK
« Réponse #77 le: 01 Avril 2008, 19:28:52 »

ça c'est de la rentabilité, pire qu'avant ,les chinois ont véritablement du cash à jeter par la fenêtre......
Même la fonction publique en france est plus vive... :-P
IP archivée

Rover820i

  • Administrateur
  • *
  • Évaluation: +821/-21
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 83254
  • Groupuscule des admins méchants et terrifiants
MG UK
« Réponse #78 le: 01 Avril 2008, 19:50:24 »

Construction artisanale, tout est là :o| :francais:
IP archivée
Points : 3

perkins

  • Membre ressource
  • *
  • Évaluation: +11/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 2975
MG UK
« Réponse #79 le: 01 Août 2008, 23:03:50 »

La reprise de la production à Longbridge a été officiellement confirmée ce 1 août 2008 conformément au calendrier annoncé en avril dernier: la MG TF LE 500 sort des chaînes de production. Dès le 18 juillet, 340 MG TF LE 500 étaient déjà vendues. On attend la suite des événements...



Source : MG UK, The Birmingham post
http://www.birminghampost.net/birmingham-business/birmingham-business-news/automotive-business/2008/08/01/full-scale-production-restarts-at-longbridge-65233-21447812/     
« Modifié: 02 Août 2008, 18:04:49 par perkins »
IP archivée
Rover 75 Tourer CDT                                                               

perkins

  • Membre ressource
  • *
  • Évaluation: +11/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 2975
MG UK
« Réponse #80 le: 02 Août 2008, 11:45:48 »




La vidéo de la BBC sur la reprise de la production à Longbridge : http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/7537535.stm
Les MG TF sont donc finies à la main à partir d'éléments produits en Chine, avec les anciens outillages de  MG ROVER déplacés là bas mais en suivant les mêmes procédés semble-t-il .
la BBC a eu un entretien avec l'ancien directeur de Jaguar qui craint que la marque MG soit dépréciée par les chinois...
« Modifié: 02 Août 2008, 18:07:35 par perkins »
IP archivée
Rover 75 Tourer CDT                                                               

Jag

  • Saabiste
  • Major Roveriste
  • *
  • Évaluation: +2/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 1053
MG UK
« Réponse #81 le: 02 Août 2008, 12:06:06 »

La vidéo remet un peu de baume au coeur, du moins au mien :)
IP archivée

Hist : MG TF 120 StepSpeed - Rover StreetWise TD
Actuel : Saab 9-3 Cabriolet 2.0T BioPower

perkins

  • Membre ressource
  • *
  • Évaluation: +11/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 2975
MG UK
« Réponse #82 le: 04 Août 2008, 19:26:47 »

IP archivée
Rover 75 Tourer CDT                                                               

kenjiro81

  • Lieutenant Roveriste
  • *
  • Évaluation: +0/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Messages: 2461
MG UK
« Réponse #83 le: 04 Août 2008, 19:41:47 »

Comme quoi les affaires ont l'air de reprendre  :) Ça fait plaisir en tout cas.
IP archivée

perkins

  • Membre ressource
  • *
  • Évaluation: +11/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 2975
MG UK
« Réponse #84 le: 04 Août 2008, 19:49:42 »

Comme quoi les affaires ont l'air de reprendre  :) Ça fait plaisir en tout cas.
Stephan Cox (responsable des ventes MG UK) a affirmé que la production allait être très limitée l'année prochaine (2009), environ 2000 MG TF, ensuite ils espèrent produire au moins 50  000 voitures en lançant  un modèle nouveau type berline, cela pour 2010 (milieu de l'année).Plusieurs modèles sont bien en préparation à Longbridge. Wait and see...leurs annonces changent assez souvent  :ddr:
IP archivée
Rover 75 Tourer CDT                                                               

arnaud7675

  • Sergent-Chef Roveriste
  • *
  • Évaluation: +0/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 741
MG UK
« Réponse #85 le: 11 Août 2008, 18:44:04 »

Une vidéo qui montre que Longbride redémarre : http://www.chinacartimes.com/2008/08/11/making-an-mgtf-le500-in-90-seconds-and-less/
La TF 500 en construction
IP archivée

perkins

  • Membre ressource
  • *
  • Évaluation: +11/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 2975
MG UK
« Réponse #86 le: 16 Août 2008, 16:17:40 »

Annonce officielle de la signature d'un accord  entre Caterpillar et MG UK : l'accord porte sur la fourniture et la distribution des pièces détachées dans le réseau MG UK (55 distributeurs UK). Rappelons que depuis 2001, Caterpillar a la gestion des pièces détachées MG  et ROVER  avec sa filière XPart : ce nouvel accord vient donc renforcer l'activité du groupe Caterpillar dans ce domaine en vue de la  production des futures MG et leur distribution future à travers l'Europe...     

 
Citer
NAC MG UK and XPart:
Parts supply and distribution agreement announced.

The owners of new MG TFs can look forward to high-quality aftersales support, following an agreement between NAC MG UK Ltd and Caterpillar Logistics Services (UK) Ltd. The deal will see XPart, a subsidiary of Caterpillar Logistics Services, manage the supply and distribution of genuine replacement parts for the new MG TF cars to NAC MG’s network of 55 new UK dealers.

“Supporting owners of new MGs with a high-quality aftersales parts programme is another major milestone in the re-introduction of the MG brand across Europe,” comments Jack Safiruddin, Aftersales Manager, NAC MG. “It is essential that we have a reliable and robust parts distribution programme in place to support owners of our new car. In the unfortunate event of an accident or a component failure, owners and garages will have fast access to replacement parts. With its experience in the distribution of MG parts and the management of high-quality service schemes, XPart is the ideal partner for this critical element of our business.”

XPart has managed the supply of MG parts and dealer-fit accessories since 2001. Stocks of replacement parts for new MGs will be held at XPart’s 60,000m2 distribution centre in Leicestershire. The company will hold NAC MG stock alongside its existing £20 million parts inventory. Parts will be supplied to MG dealers through XPart’s established wholesaler network giving NAC MG a professional and easily managed parts programme from the outset.

“New MG owners can expect to receive standards of support equivalent to that provided by the world’s best vehicle manufacturers,” says Craig Cooper, General Manager, XPart. “Our excellent geographic coverage means that we can get replacement parts to the new MG Dealer Network in a speedy manner, ensuring repairs can be made in minimal time.”
Source : AROnline, 15/08/2008
« Modifié: 16 Août 2008, 16:18:53 par perkins »
IP archivée
Rover 75 Tourer CDT                                                               

arnaud7675

  • Sergent-Chef Roveriste
  • *
  • Évaluation: +0/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 741
MG UK
« Réponse #87 le: 19 Août 2008, 17:30:06 »

MG a été absent du dernier salon de Londres, la presse auto (Autoepress ...) a bcq critiqué cette action
MG sera t il au salon de Paris, surement pas  :lol:
IP archivée

perkins

  • Membre ressource
  • *
  • Évaluation: +11/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 2975
MG UK
« Réponse #88 le: 29 Août 2008, 11:49:22 »

Les drapeaux MG flottent  sur les concessions MG UK comme celle de Luffield, les premières TF LE 500 seront délivrées dans  une semaine ou 2, les premiers clients sont entrés en concession...




Le 27 /08/2008
« Modifié: 29 Août 2008, 11:49:56 par perkins »
IP archivée
Rover 75 Tourer CDT                                                               

NicoZR

  • Volontaire Roveriste
  • *
  • Évaluation: +0/-0
  • Hors ligne Hors ligne
  • Sexe: Homme
  • Messages: 113
MG UK
« Réponse #89 le: 02 Septembre 2008, 15:17:29 »

Bon, c’est bien beau tout ca, mais c’est qd qu’ils nous sortent (enfin) le coupé TF avec le V6 2.5 comme le concept de 2004 ??  ..  Car si ca sort, je passe commande direct…   :-P
IP archivée
ZR mk2 pour la semaine .... 350Z pour le WE .
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 ... 12   En haut