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Auteur Sujet: Longbridge  (Lu 306996 fois)

artemon

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Re : Longbridge
« Réponse #75 le: 05 Septembre 2006, 11:49:58 »

tu me fais la récap vite fait sur le topic là stp olivier :ddr: lol

de mémoire, c'est un topic sur longbridge, qui est parti en digression sur le terme décade employé au lieu de décennie, mais c'est pas moi qui ai commencé, m'sieur l'admin :lol:
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yallah5

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Re : Longbridge
« Réponse #76 le: 05 Septembre 2006, 11:57:39 »

de mémoire, c'est un topic sur longbridge, qui est parti en digression sur le terme décade employé au lieu de décennie, mais c'est pas moi qui ai commencé, m'sieur l'admin :lol:
je parlais des gens à guillotiner! MDR :ddr: lol
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LAURENT B

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Re : Longbridge
« Réponse #77 le: 05 Septembre 2006, 12:37:25 »

 glissant:
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Heureux propriétaire d'une MG ZT 190.           
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artemon

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Re : Longbridge
« Réponse #78 le: 05 Septembre 2006, 13:12:47 »

glissant:

Et c'est pas le seul, cf petites enigmes...
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perkins

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Re : Longbridge
« Réponse #79 le: 17 Septembre 2006, 11:31:15 »

"L'usine de Longbridge est prête pour la production des MG" (Source : Financial Sunday Express, 17/09/2006). L'entreprise britannique STADCO (qui travaillait déjà pour MG ROVER)  va relocaliser une partie de ses activités dans l'usine de Longbridge pour fournir des "corps de panneaux" des futures MG TF. La NAC est d'accord pour payer STADCO à hauteur de £1250 par voiture. 8) On ne sait pas encore si les chaînes de production sont opérationnelles.
On apprend aussi que la NAC serait en discussion avec le designer Tom Walkinshaw pour le nouveau design des MG TF prévues pour le marché américain.
Site web de Walkinshaw : http://www.elfin.com.au/flash/stories_june06.aspx


Version anglaise :
Longbridge Set For MG Production
Robin Pagnamenta - Financial Sunday Express

Nanjing Automotive Corp (NAC), MG Rover's new Chinese owner, has taken it's first step towards a relaunch of car manufacturing at the historic Longbridge plant in Birmingham.

The Chinese group has signed a deal with Stadco - the Solihull-based car-body specialist owned by Acertec - to outsource production of body panels for the MG TF model.

Until the collapse of MG Rover in 2005, Stadco produced MG TF bodyshells at Coventry before they were transported to Longbridge for final assembly.

Under the terms of the deal, Stadco will relocate all the equipment on its panel production line, which remains idle, to Longbridge where it will be run on a contract basis.

Insiders say NAC has agreed to pay Stadco upfront for the work, estimated to worth around £1250 per car.

A Stadco spokesman said: "Stadco has agreed to work with Nanjing on restarting manufacturing of the MG TF some time in the future."

In July, Nanjing outlined plans to produce 15,000 MG TFs a year at Longbridge starting early next year, and to use the plant as a base for exports to Europe.

According to these estimates, the NAC deal could be worth up to £19million to Stadco.

Last week, NAC and the Export-Import Bank of China signed a funding agreement to support NAC's plans for global expansion.

MG Rover went into bankruptcy early last year and NAC bought the carmaker's assets from administrators in a fire sale.

The Chinese company plans to manufacture the MG TF at three locations: Nanjing, Birmingham and Oklahoma in the US.

NAC is also understood to have held talks with car designer Tom Walkinshaw about redesigning the MG TF for the US market
« Modifié: 17 Septembre 2006, 19:55:23 par perkins »
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Rover820i

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Re : Longbridge
« Réponse #80 le: 17 Septembre 2006, 12:44:08 »

Classe :sol:
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perkins

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Re : Longbridge
« Réponse #81 le: 17 Septembre 2006, 15:14:25 »

Classe :sol:
Sur le site web de STADCO, on trouve des précisions :
http://www.stadco.co.uk/case-studies/niche-vehicles/mgtf :turn-l:
Le deal entre NAC et STADCO est une étape importante avant la reprise de la production.

"Stadco Program Responsibilities
Exterior styling
Body-in-White structure design
Closure design
Body-in-White tooling
Interior & exterior trim design
Manufacturing engineering
Highlights
Stadco carried out the styling work for the TF under the supervision of MGRG."

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arnaud7675

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Re : Longbridge
« Réponse #82 le: 18 Septembre 2006, 10:16:00 »

enfin des bonnes nouvelles. Vivement la suite
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perkins

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Re : Longbridge
« Réponse #83 le: 18 Septembre 2006, 13:27:59 »

enfin des bonnes nouvelles. Vivement la suite

Encore une excellente nouvelle 8) :
Nanjing a pour projet de produire  dans les 2 ans une nouvelle version de la  MG ZT à Longbridge (UK), selon Automobile News. On attend la confirmation officielle de la NAC.


"Nanjing plans to build ZT in the UK 

China's Nanjing Automobile says it will begin building a new version of the the lower-premium ZT sedan in England within the next two years.  "

(Je n'ai que ces premières lignes car je ne suis pas abonné...)


SOURCE: Automobile News
« Modifié: 18 Septembre 2006, 13:37:08 par perkins »
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arnaud7675

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Re : Longbridge
« Réponse #84 le: 18 Septembre 2006, 19:29:16 »

Bravo
a quand des photos officielles de la nouvelle gamme ?
Encore une excellente nouvelle 8) :
Nanjing a pour projet de produire  dans les 2 ans une nouvelle version de la  MG ZT à Longbridge (UK), selon Automobile News. On attend la confirmation officielle de la NAC.


"Nanjing plans to build ZT in the UK 

China's Nanjing Automobile says it will begin building a new version of the the lower-premium ZT sedan in England within the next two years.  "

(Je n'ai que ces premières lignes car je ne suis pas abonné...)


SOURCE: Automobile News
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perkins

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Re : Longbridge
« Réponse #85 le: 19 Septembre 2006, 21:45:18 »

Du 2 au 7 octobre 2006 il y aura un salon automobile à Nanjing  où la NAC exposera ses modèles : peut-être qu'on aura un aperçu de la nouvelle gamme. :wink:

Sinon pour Longbridge, l'assemblage de la nouvelle MG ZT est encore annoncée pour 2008 :
 
"UK/GERMANY: UK MG ZT sedan assembly to start in two years

18 September 2006| Source: just-auto.com editorial team

China's Nanjing Automobile, owner of the British car brand MG Rover, wants to build a new version of the [Rover 75-based] MG ZT sedan in England within the next two years. "


SOURCE: Just-Auto.com
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perkins

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Re : Longbridge
« Réponse #86 le: 21 Septembre 2006, 15:09:34 »

A signaler un point de vue positif sur Nanjing dans le Birmingham Post, 21/09/2006. 8)
En résumé, selon Christopher MacGowan, l'un des directeurs des représentants des concessionnaires de l'automobile britannique, la NAC a fait tous les bons changements pour que la reprise de la production à Longbridge soit un succès. Il a confirmé que la NAC était engagée pour le moment dans une production limitée mais que leurs dirigeants ont de grandes ambitions pour l'avenir. Leurs plans ne sont pas basés sur une seule usine ni sur un seul modèle, ils parlent également de voitures produites en grand volume, en plus des voitures de sport. Le Royaume-Uni sera leur rampe de lancement pour investir le marché européen.En matière de technologie de moteur, ils sont parvenus à se hisser au niveau des dernières évolutions, et leurs voitures seront différentes, d'une manière significative, en termes de technologie et de design. MacGowan a pu voir certains concepts des prochaines générations de voitures et elles semblent très enthousiasmantes.   
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arnaud7675

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Re : Longbridge
« Réponse #87 le: 21 Septembre 2006, 16:23:30 »

On pourrait alors rever, en plus de la nouvelle gamme MG 3, 5, 7 et de la TF, d' une citadine et d'un SUV ect ..., mais bon c'est encore loin et je délire
MG rover n'avait pas d'argent mais je suppose qu'il avait des projets (autoexpress en dévoilait souvent : nouvelle 45, midget, projet de 4x4 sur la marque austin ...)
Si les chinois apportent les capitaux, on peut espèrer ...
A signaler un point de vue positif sur Nanjing dans le Birmingham Post, 21/09/2006. 8)
En résumé, selon Christopher MacGowan, l'un des directeurs des représentants des concessionnaires de l'automobile britannique, la NAC a fait tous les bons changements pour que la reprise de la production à Longbridge soit un succès. Il a confirmé que la NAC était engagée pour le moment dans une production limitée mais que leurs dirigeants ont de grandes ambitions pour l'avenir. Leurs plans ne sont pas basés sur une seule usine ni sur un seul modèle, ils parlent également de voitures produites en grand volume, en plus des voitures de sport. Le Royaume-Uni sera leur rampe de lancement pour investir le marché européen.En matière de technologie de moteur, ils sont parvenus à se hisser au niveau des dernières évolutions, et leurs voitures seront différentes, d'une manière significative, en termes de technologie et de design. MacGowan a pu voir certains concepts des prochaines générations de voitures et elles semblent très enthousiasmantes.   
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perkins

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Re : Longbridge
« Réponse #88 le: 21 Septembre 2006, 20:58:39 »

Preuve que la NAC se focalise sur la qualité : les futurs personnels de Longbridge recevront un "passeport d'expertise" au terme de leur formation (15 semaines pour certains) avant d'être opérationnels sur les chaînes  de production. Le début de la production est toujours prévu pour le  début 2007. :sol:
[Source : Automotive Academy]

 ----------------------------------------------
Version anglaise :
Nanjing is the first to adopt skills passport21st September 2006 (Source: Automotive Academy )

An Automotive Academy/Skills4Auto Skills Passport will be the minimum standard expected of production workers, when Nanjing Automotive Corporation (NAC) re-launches car production at Longbridge.

The Skills Passport guarantees that holders have been trained in the skills for any 21st century production environment. It was developed by the Automotive Academy in response to the end of MG Rover production last year.

15 week's training involves a package of engineering skills, incorporating the Academy’s Business Improvement Techniques course at NVQ Level 2. It also features live assembly simulations as well as visits to best practice companies.

NAC's move follows the success of a pilot programme for the Skills Passport. Within 8 weeks of its completion, every Passport holder had won jobs at the BMW Engine Plant at Hams Hall near Birmingham. All were ex-MG Rover workers and NAC will now be the very first company to set this industry standard as a condition of employment for their production staff.

Skills4Auto(S4A), the Midlands spoke of the Automotive Academy, is a broker of training, funding and provider services and are working closely with industry to raise skills levels. They co-managed the pilot of the Academy Passport programme and worked closely with Job Centre Plus, Connexions, the LSC and Dudley and Sutton Coldfield Colleges to achieve a successful outcome. S4A will now assume central responsibility for developing the scheme, which will be supported through ESF funding, linked directly to the Job Guarantee Programme facilitated by the Learning and Skills Council.

Russell Jeans, Acting Managing Director of S4A said, “Firstly I am absolutely delighted that production will once again commence at the historic Longbridge site and secondly that NAC has recognised the necessity of a highly skilled workforce. That guarantee comes with the acquisition of an Academy Skills Passport developed in close cooperation with ourselves”.

NAC will be recruiting their initial employees for the start of production in early 2007. The passport will give NAC the building blocks to re-start production of MG TFs in the UK, and in preparation, have declared that every candidate must be trained to this ground-breaking industry standard.

Commenting on the announcement for NAC, Human Resources Manager Louise Lane said, “Nanjing executives are working to create a completely new manufacturing operation from scratch that will do justice to the wonderful heritage of the MG Brand. Not surprisingly they want to make sure that all their efforts are matched by the skills of their workforce as they know our reputation will stand on this. Possession of the Academy Skills Passport provides the guarantee that our people will be a credit to our company and the industry as a whole.”
Automotive Academy Chief Executive Alan Begg said, “I commend NAC’s foresight in demanding only the best trained people for their new enterprise and congratulate S4A in pulling all this together. I also call upon others in our industry to recognise that globally competitive skills in lean tools and techniques are essential if we are to compete effectively with the world.”

Application forms to be considered for the Passport training programme can be downloaded from the Skills 4 Auto website www.skills4auto.org

Former MG Rover workers and those made redundant from the supply chain who are yet to find new employment will be contacted directly from Job Centre Plus and will be invited to express their interest in this programme.

Contact details: NAC Tel: 0121 482 2400, email recruitment@nac.co.uk
Contact details: Skills 4 Auto Tel: 0121 717 6644
Contact details: Automotive Academy Tel: 0121 717 6655
« Modifié: 21 Septembre 2006, 21:13:39 par perkins »
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perkins

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Longbridge
« Réponse #89 le: 26 Septembre 2006, 13:35:51 »

Selon le Birmingham Post 26/09/2006, NAC-MG a pris la décision de produire des moteurs qui concerneront notamment les MG TF, MG ZT et ZTT assemblées au Royaume-Uni. On attend plus de détails...les moteurs seront probablement entièrement produits à Pukou avant d'être assemblés à Longbridge  8)

Source :Birmingham Post, 26/09/2006
Chinese motor giant to set up European HQ in Birmingham
Council leader hails decision
by Chinese motor giant
A decision by the Chinese car giant Nanjing Automobile Corporation to set up its European headquarters in Birmingham has been welcomed by the leader of the city council.

Mike Whitby said work undertaken to bring NAC management up to speed on UK business and Government procedures had paved the way for the firm to choose Longbridge as its base in Europe.

The council leader added Birmingham had a superb workforce and a great deal of expertise to offer major international companies seeking such a base.

He was speaking in China at the unveiling of a new engine for use in the European versions of the MG TF, MG ZT and MG ZT-T sports cars, which will be assembled at Longbridge from next year.
Mr Whitby said: "Since the announcement of the closure of MG Rover in April 2005 I have been determined to bring about a resumption of car building at the historically significant site of Longbridge.

"We have worked tirelessly with NAC to develop a relationship of trust and confidence which are the essential pre-requisites of any deal.

"I'm sure NAC's decision to invest in Longbridge will act as a magnet for clusters of high-tech industries based upon product development and technological excellence."

Copyright Press Association 2006
« Modifié: 27 Septembre 2006, 10:13:04 par perkins »
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